Posted on

Fotografia produktowa jest gałęzią fotografii, która polega na przedstawieniu konkretnego produktu. Jest to jedna z rozwijających się najprężniej działów fotografii, z uwagi na poszerzający się stale zakres biznesowy. Obecnie już prawie każda działalność gospodarcza się skupia na sprzedaży pewnego produktu.

Od czego jest zależny koszt fotografii produktowej?

Rodzaj fotografii, który jest nazywany fotografią produktową poszerza się cały czas co sprawia, że usługi świadczące przed specjalistów tejże dziedziny są bardzo zaawansowane. Specjaliści uważają, że dobre zdjęcia się samo obroni i także samo się sprzeda. Tworzenie estetycznych, pięknych oraz perfekcyjnych fotografii to zajęcie dla prawdziwych pasjonatów produktowej fotografii.

Chętnie się dowiemy od czego jest zależny koszt fotografii packshotowych? Czynnikiem najważniejszym, który buduje cenę jest ilość zdjęć, które chcemy zlecić. Jeśli zlecimy jednorazowo sporo zdjęć możemy liczyć na niesamowicie atrakcyjne ceny. Cena fotografii jest zależna także od stopnia skomplikowania produktu. Jeśli nasze produkty są przezroczyste czy też odblaskowe, to musimy się liczyć z niego większymi kosztami.

Nie bez znaczenia jest także sam stan w jakim produkty docierają do danego studia fotograficznego. Jeśli chcemy obniżyć koszty zdjęć, to zadbajmy o to, aby produkty docierały w możliwie najlepszym  stanie, na przykład wyprasowana odzież czy też nawet opakowana nienaruszone. Jest to od lat popularna najbardziej forma prezentacji produktów w internetowych sklepach. Jednak coraz częściej łączona jest ona z wizerunkowymi fotografiami, które napędzają sprzedaż.

Tego typu zdjęcia są niezbędne, gdy planujemy swoje produkty umieszczać w prasie czy też w innych drukowanych mediach. Zdjęcia packshot sprawiają wrażenie niezmiernie prostych w wykonaniu. Jednak są to tylko pozory.

W tym miejscu podawanie cen w złotówkach byłoby sporym błędem. Musimy zlecić studio wycenę indywidualną dla konkretnego zlecenia. Jednak musimy wiedzieć, że aby wykonać dobre packshotowe zdjęcie oraz je wyretuszować w graficznym programie potrzebne jest około trzydziestu minut. Jeśli jakaś firma czy też freelancer proponuje nam cenę pięć czy też dziesięć złotych za zdjęcie, to możemy być pewni, że są to amatorzy z dosyć kiepskim sprzętem, którzy cenią swój czas bardzo nisko.

Taka niska cena jedynie wróży kłopoty, długi czas oczekiwania, niekończące się poprawki, problemy z odtworzeniem wiernym kolorów na zdjęciach co w przyszłości powodować może falę zwrotów towarów. Generalnie jest tak, że im większy studio, tym lepszy stosunek jakości zdjęć do ceny oraz krótszy czas realizacji. Cenowe widełki za zdjęcie dobrej jakości to około dwadzieścia czy też pięćdziesiąt złotych. Wyjątkiem są zdjęcia, na przykład biżuterii, które kosztować mogą drożej.

Jakie są zalety i wady fotografii produktowej?

Na sam koniec zajmijmy się omówieniem wszystkim zalet i wad fotografii produktowej. Jeśli chodzi o zalety jest to niski koszt wykonania. Mamy także dzięki tejże fotografii możliwość pokazania produktu w wielu ujęciach, jak i także w wielu konfiguracjach.

Dzięki zdjęciom produktowym mamy możliwość wycięcia łatwego produktu z tła. Ostatnią, ale także bardzo ważną zaletą jest szerokie zastosowanie w drukowanych mediach oraz także w sklepach internetowych.

Będąc uczciwym, musimy także wspomnieć o wadach produktowej fotografii. Wiadomo, że nic nie jest bez wad. Fotografia packshotowa pokazuje nam produkt, ale bez żadnego kontekstu, który wywołać mógłby emocje u naszych klientów. Co więcej, zdjęcia packshotowe produktów mają dokumentacyjną wartość, ale nie wartość reklamową.

Jeśli się decydujemy na takową formę prezentacji produktu to tylko i wyłącznie w najwyższej jakości. Fotografie wyglądać muszą nieskazitelnie. Kiepskie zdjęcia produktowe kojarzą się klientom niesamowicie źle. Budzą wątpliwości co do samej wiarygodności firmy, która je prezentuje.

Podsumowanie

Podsumowując temat pamiętajmy, że zdjęcia produktowe powinniśmy zlecić odpowiedniej firmie. Lepiej jest dopłacić nieco i mieć pewność, że zdjęcia będą wysokiej jakości. Na całe szczęście firm robiących naprawdę dobre zdjęcia jest całe mnóstwo. Rozpoznamy je po portfolio. Oczywiście warto się także zasugerować opiniami. Im opinii pozytywnych jest więcej, tym bardziej przekonujemy się do danej firmy. Oczywiście negatywne opinie raczej nas zniechęcają do skorzystania z usług danego salonu. Wydaje się to oczywiste, prawda?

Po studio musimy także widzieć, że się rozwija. Pewne standardy ulegają zmianie i studio fotograficzne musi nad tym nadążyć. Nie ma innej możliwości. Tylko i wyłącznie w takiej sytuacji udaje się rywalizować z konkurencją. Niestety w branży tej jest naprawdę spora konkurencja. Musimy mieć się na baczności. Oferta powinna być przejrzysta i przede wszystkim czytelna dla klientów. Dzięki temu rozumieją co możemy im zaoferować i są w stanie wybrać dla siebie możliwie najlepszą usługę. Jest to spore ułatwienie.